lørdag 1. november 2008

Dramatisk hjulskift

30.okt. 2008.

Jeg skal skifte hjul.
Jeg kan dette.
Derfor kan jeg være effektiv.

Jeg begynner med å skru ut mutterne fra alle hjulene samtidig. Helt ut med dem!
Så går jeg igang med det ene bakhjulet.
Det går bra.

Men før jeg senker ned jekken på bakhjulet, går jeg fram til forhjulet på samme side og prøver å rive det av. Og det går.
Litt.
Det går av nok til at det sitter halvveis på og jeg skjønner hva jeg har gjort.
Bilen kommer til å falle ned på felgen.
Og da mener jeg felgen felgen, ikke et punktert hjul.

Jeg finner fram en ekstra jekk og begynner å bakse med to jekker.
Først prøver jeg å jekke opp ekstra høyt bak der jekken allerede står. Men det går dårlig.
Vel, jeg finner ut at jeg må ta av dekket helt, så ikke det blir klemt helt skjevt i prosessen.

Ved hjelp av de to jekkene, så jeg bilen opp og setter på dekket.

Faren over, tenker jeg.

Neida.
Siden alle mutterne er ute på alle hjulene, sitter de litt halvveis på på den andre siden også.
Det siste bakhjulet var vanskelig å få av felgen - det hadde kanskje blitt litt klemt.

Men bilen kjører fremdeles.

Inntil videre.

Tabbegrad: 6

Ingen kommentarer: