tirsdag 4. november 2008

En god dag for tabber

3.nov -08.


I dag har jeg flere saftige ting å rapportere.


På skolen har jeg bygd opp et radiostudio, og da noen elever skulle spille inn en voice over i dag, ba jeg dem være forsiktige så ikke stativene skulle dette ned. Men da jeg skulle tilpasse den ene mikrofonens høyde, tok jeg litt hardt i, så plastholderen til mikrofonen brakk. Nå henger den og dingler litt. Superlim i morgen.


Tabbegrad: 4


Men det er ikke det verste jeg har gjort i det studioet! Da jeg bestilte miksebord for første gang, ventet og ventet jeg, purret og purret. Tilslutt fikk jeg tilsendt et nytt. Etter mange måneder. En vakker dag så jeg en pakke på AV-rommet. Det sto det første miksebordet...Og dette er jo snakk om en del penger. Da måtte det en del beklagelser til. Posten hadde jo blitt anklaget for å ha rotet og stjålet og det som verre er.


Tabbeklassiker.

Tabbegrad: 6


Du tror det ender der? Jeg skulle legge et teppe på bordet i studio for å dempe lyden. Så jeg prøvde å skjære til med sånn kniv med blad du skyver ut. Plutselig ga teppet etter og jeg kuttet like godt av tre ledninger i samme slengen. Det var ledninger til hodetelefoner og miksebordet som jeg hadde fått ekstern hjelp til å sette istand. Jeg reddet dem med tape og en del snurring av ledninger.


Tabbeklassiker.

Tabbegrad: 5


Det var mer igjen av dagen.
Da jeg kom hjem, skulle jeg rydde litt småting. Da jeg ryddet bort noen stearinlysholdere i glass, mistet jeg ett av dem i gulvet så det sang. Plutselig hadde jeg masse glass.


Tabbegrad: 1


Litt kjedelig tabbe, det. Men denne svinger det av.

Jeg støvsuget og vasket hele huset, og det som gjensto var å rense sluket. Det er en plastikk-kopp nede i sluket som samler opp hår og ulikt slam. Ekle greier. Vanligvis bruker jeg rensemiddelet Plumbo i vasken så det kan rense opp røret ned til sluken. Men jeg tenkte at denne gangen skulle jeg gjøre det skikkelig og rense selve sluket. Så jeg tok opp plastkoppen (følg med på rekkefølgen her) og begynte å skru av Plumbo-lokket. Det var vanskelig barnesikring, så det virket ikke som jeg kom noen vei. Men så føk lokket av og FORSVANT ned det åpne sluket, så langt ned at det var umulig å få tak i det. At det kunne skje var bare mulig fordi jeg hadde fjernet plastkoppen (og metall-lokket over) på forhånd. Det minner litt om hjulskiftet med mutterne.


Tabbegrad: 5

Ingen kommentarer: